İADE & DEĞİŞİM POLİTİKASI

GENEL ŞARTLAR

Vesti, teslim alınan ürünlerde 14 gün içinde iade ve değişim imkânı sunar.

İşlemi başlatmak için lütfen müşteri hizmetleri ekibimize destek@vesti.com üzerinden ulaşın.

İade Edilebilir Ürün Koşulları

İade edilecek ürünlerin:

  • Giyilmemiş, yıkanmamış, zarar görmemiş, tadilat yapılmamış olması
  • Üzerinde makyaj, parfüm, deodorant, leke vb. izler bulunmaması
  • Tüm orijinal iç etiketlerinin takılı olması
  • Güvenlik etiketleri (varsa) çıkarılmamış ve zarar görmemiş olması

Bu şartlara uymayan ürünler iade/değişim için kabul edilmeyebilir.

Ayakkabı veya tabanlı ürünlerde, denemelerin yalnızca temiz ve yumuşak bir zeminde yapılması önerilir.

İstisnalar

  • Final sale (İade Edilemez) olarak işaretlenen ürünler iade ve değişim için uygun değildir.
  • Hijyen sebebiyle iç giyim, mayo/bikini altı ve benzeri ürünlerde koşulsuz iade kabul edilmez.
  • Ürün açıklamasında aksi belirtilen durumlar geçerlidir.

Not: Ürünü, kargo etiketindeki adrese göndermeyiniz. Bu adres depomuza ait değildir. Yanlış adrese gönderilen iadeler için ücret iadesi yapılamaz.

SELF-SERVICE İADE & DEĞİŞİM

Vesti’de self–service iade & değişim sistemi bulunmaktadır.

Talebinizi hızlıca oluşturmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz:

İADE & DEĞİŞİM TALEBİ OLUŞTUR → (link buraya eklenecek)

SORUMLULUK DURUMLARI

-
1. Ücretsiz İade veya Değişim Yapılan Durumlar

Aşağıdaki durumlarda iade/değişim ücreti Vesti tarafından karşılanır:

  • Üründe üretim/kalite problemi
  • Belirgin renk farkı
  • Üründe güçlü ve kalıcı kötü koku
  • Yanlış ürün gönderilmesi
2. Ücretsiz Değişim, Ücretli İade Yapılan Durumlar
  • Müşterinin ürünü beğenmemesi, kişisel nedeni veya yanlış beden siparişi

Bu durumlarda değişim ücretsizdir; iade işleminde kargo ücreti müşteriye aittir.

3. Ücretsiz Yeniden Gönderim Yapılan Durumlar
  • Siparişte ürün eksik çıkmışsa
  • Sipariş teslim edilememişse (müşteri tarafından reddedilme hariç)

Eksik ürün için istenirse ücret iadesi de talep edilebilir.

Müşteri Paketi Reddederse

Paket müşteri tarafından kabul edilmez veya teslim alınmazsa, iade/değişim veya ücret iadesi yapılamaz.

Bu durumda, kargo ücretleri düşülerek kalan tutar için mağaza kredisi tanımlanır.

Eğer durumunuz burada belirtilmiyorsa, işlem yapmadan önce mutlaka ekibimize ulaşın.

BEDEN PROBLEMLERİ

Online alışverişte beden sorunlarının yaşanabileceğini biliyoruz. Bu nedenle:

  • Yanlış beden geldiğinde ilk değişim ücretsizdir.
  • Dilerseniz ürünü iade ederek ücret iadesi alabilirsiniz (kargo ücreti müşteriye aittir).

Sipariş öncesi doğru beden seçimi için ekibimizden destek alabilirsiniz.

DEĞİŞİM KURALLARI

Her ürün sadece 1 kez değiştirilebilir (final sale ürünleri hariç).

  • Daha yüksek fiyatlı bir ürün seçilirse, aradaki fark müşteriden talep edilir.
  • Daha düşük fiyatlı ürün seçilirse ve ilk üründe kalite sorunu varsa, fark müşteriye iade edilir.
İADE ÜCRETLERİ

Vesti iki farklı iade yöntemi sunar:

  1. Hazır iade etiketi (prepaid label) – Uygun olduğunda
  2. Kargonun müşterinin kendisi tarafından gönderilmesi

Müşteri Kaynaklı İadelerde

(Beğenmeme, yanlış beden seçimi vb.)

  • İade kargosunun ücreti müşteriye aittir.
  • Ücretsiz kargo kampanyasında verilen siparişlerde, ürün bedelinin yaklaşık %10’u kargo ücreti olarak kesilir.
  • Hazır iade etiketi kullanılırsa, iade edilen ürün toplamının %10’u iade ücretinden düşülür.
Vesti Kaynaklı Hatalarda

(Hasarlı, yanlış ürün vb.)

  • Tüm kargo ücretleri Vesti tarafından karşılanır.
  • Müşteriye ek bir ücret yansıtılmaz.

SİPARİŞ İPTALİ

Siparişler, genellikle 1–3 gün içinde hazırlanır.

Sipariş kargoya verilmeden önce iptal talebi oluşturulabilir. Siparişinizi iptal edebilmeniz için, ödeme onayından sonraki 24 saat içerisinde talep oluşturmalısınız. Aksi takdirde siparişiniz işlenmiş olarak sayılır ve yalnızca iade politikası içerisine girer.

Sipariş kargoya verildiyse, iptal yerine iade süreci devreye alınır.

ÜCRET İADESİ

İade edilen ürün depomuza ulaşıp kontrol edildikten sonra iade işlemi başlatılır.

  • Müşteri kaynaklı iadelerde:

    İlk kargo + iade kargo ücreti toplam tutardan düşülür.
  • Geri ödemeniz, paket depoya teslim edildikten sonra en geç 21 gün içinde yapılır.

İADE & DEĞİŞİM ADRESİ

Tüm iade/değişim işlemleri önce müşteri hizmetlerine bildirilmelidir.

Onay alınmadan gönderilen paketlerde iade süreci başarısız olabilir.

Adres bilgisi, müşteri hizmetleri tarafından tarafınıza iletilir.